tisdag 10 april 2012

Mc Donald´s, day uno.

Hejsan!
Idag har det varit en minst sagt jobbig dag på Mc Donald´s!! Det började med att jag fick städa toaletterna och gå ut med sopor. Ni förstår inte vilken respekt de människorna som jobbar på donken ska ha! Att jobba där fulltid utan att spy är helt otroligt. Folk som har grisat ner där man lämnar matraster, äckliga toaletter och sopor. Visste ni att de städar toaletterna en gång i kvarten vid lunch-tid? Allt för att NI som har eran lunch på Mc Donald´s ska få det så fräsht som möjligt! Ändå klagar ni på att det är ofräsht osv, men personalen städar och plockar HELA TIDEN. Det är gästerna som grisar ner, och de som jobbar plockar upp efter er så gott de kan! De gör allt de bästa de kan, man ska egentligen få se hur snabbt de jobbar. Inte konstigt att hamburgarna ser ut som de gör. De har ungefär runt 3 minuter på sig på varje hamburgare, och om det skulle dröja blir kunderna jättesura! De vill inte göra kunderna arga, och göra det snabbt och effektivt för ERAN skull. Sen när ni får era hamburgare i handen så klagar ni... Tänk på det nästa gång, jag ska i alla fall aldrig vara stökig på en snabb-matsrestaurang någonsin i hela mitt liv, och jag ska inte klaga! Sen finns det ju skillnad, om de som jobbar där inte sköter sig ska man ju kunna säga till. Men i alla fall, efter det fick jag stå mycket vid Mc Driven, och vid kassan! Jag har lärt mig mycket på en dag. Deras datorer används som en "tv" så man kan se vad folk har beställt från både kassan och Mc Driven. Dagen har varit riktigt packad och nu sitter jag här helt utpumpad. Det finns verkligen ingen energi kvar i mig, det är verkligen jobbigt att jobba på en snabb-matsrestaurang. Jaja, här kommer en bild på min lilla klädsen som man var tvungen att ha inne på Mc Donald´s.

Sämsta bilden, men de är ingen go klädsel... ni ska känna skorna!

2 kommentarer:

  1. Hej Saga. Du har verkligen lyckats beskriva hur en dag kan se ut. Det är mycket man inte tänker på som gäst. Du har redan fått med lite om hur de använder datorn vid beställning men kolla gärna in Niclas inlägg på FB om det är något mer du ska skriva om.
    Vi ses/ Maria

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Så att du var sjukanmäld. Hoppas att du snabbt kryar på dig. Kul inlägg och du skriver bra. Heja heja jag vill läsa mer. Om du är på benen imorgon så påminner jag om uppgifter som finns på FB.

    Nice outfit :-)

    Ha det got så ses vi på måndag.
    / Niclas

    SvaraRadera